Spirulina alga miraculoasa: beneficii, proprietati, retete

Spirulina alga miraculoasa: beneficii, proprietati, retete

❤️Beneficii spirulina

 

Spirulina este una dintre cele mai vechi forme de viață de pe Pământ cunoscută sub numele de „ rădăcina vieții” . De fapt, această microalgă albastru-verde este parțial responsabilă pentru producerea de oxigen în atmosfera planetei, care a permis, în urmă cu miliarde de ani, să se dezvolte formele de viață originare ale planetei. Spirulina este primul superaliment din lume și unul dintre cele mai bogate alimente de pe Pământ Algele albastre-verzi au evoluat în creaturi capabile să asimileze dioxidul de carbon dizolvat în apă, ceea ce a dus la formarea stratului de ozon în jurul Pământului, iar treptat au început să elibereze cantități mari de oxigen. Acest lucru a dus la o scădere a cantității de radiații ultraviolete care ajung la suprafața Pământului, formând un mediu Pământesc potrivit pentru ca plantele și animalele să prospere. Apoi, a fost declanșată nașterea diferitelor tipuri de forme de viață.
Oamenii de stiinta au facut o serie de studii in ultimii ani, pentru a descoperi ce proprietati are, de fapt, spirulina. In urma acestor studii s-au confirmat urmatoarele beneficii ale acestui superaliment:

Proprietati antiinflamatoare si antioxidante – Fiind o sursa bogata de antioxidanti, spirulina protejeaza organismul de stresul oxidativ la nivelul ADN-ului, dar si la nivel celular. Stresul oxidativ provoaca inflamatie cronica, care contribuie la aparitia unor boli, printre care si cancerul. Asadar, consumul de spirulina are un puternic efect antiinflamator.

Scade nivelul de trigliceride din sange, precum si colesterolul "rau" (LDL) – In cadrul unui studiu facut recent, s-a dovedit ca 1 gram de spirulina pe zi poate reduce nivelul de trigliceride din sange cu 16,3%, iar colesterolul cu 10,1%. Avand in vedere ca trigliceridele si colesterolul care depasesc parametrii normali pot cauza boli cardiovasculare, spirulina ne protejeaza sanatatea inimii.

Prevenirea acumulării colesterolului de către acidul gamma-linolenic: Spirulina este de asemenea compusă din acid gamma-linolenic (GLA). GLA se formează în mare parte din conversia LA în prezența enzimei delta-6-desaturază, care poate fi inhibată cu deficiențe de minerale, abuz de alcool / tutun, infecții, îmbătrânire și alte afecțiuni medicale severe. Mai mult, deficiențele GLA pot agrava ingrosarea  arterială, hipertensiunea și dislipidemia. În plus, spirulina conține și vitamina B3, numită și niacină, care este, de asemenea, cunoscută pentru optimizarea  dislipidemiei

Trateaza candidoza – Potrivit cercetatorilor, Candida albicans se regaseste in mod normal in organism, in cavitatea bucala, in tractul gastrointestinal, dar si in vagin, insa atunci cand apar dezechilibre, bacteriile se multiplica si apare candidoza, o forma de vaginita. Spirulina este eficienta in tratarea candidozei, avand proprietati antimicrobiene eficiente in cazul acestei ciuperci microscopice.

Scade si ajuta la reglarea tensiunii arteriala – Ficocianul, substanta care ofera nuanta albastra spirulinei, detine proprietati antihipertensive, de ajutor pentru persoanele care au probleme cu tensiunea arteriala crescuta. in plus, are un conținut scăzut de sodiu, ceea ce face ca acest superaliment să fie potrivit pentru dietele cu conținut limitat de sare și nu conține colesterol dăunător, din contra, ajuta la combaterea formarii acestuia in exces si previne ateroscleroza, strans legata de etiopatogenia hipertensiunii arteriale.

Energizeaza organismul – Spirulina are un efect energizant asupra organismului. Potrivit celebrului medic de peste Ocean, Dr. Oz, daca amestecam 1 lingurita de spirulina cu 350 g de limeta, vom obtine o bautura energizanta cu care putem inlocui cu succes cafeaua.

Accelereaza scaderea in greutate – Dietele bogate in proteine accelereaza scaderea in greutate, “topind” depozitele de grasime.  Mecanismul de acțiune al spirulinei este reprezentat de o reducere a infiltrării macrofagelor în grăsime viscerală, prevenirea acumulării de grăsime hepatică, reducerea stresului oxidativ, îmbunătățirea sensibilității la insulină și cresterea  sațietății.

Știai că…..
''Spirulina conține mai multe proteine ​​decât algele chlorella și de 12 ori mai multe decât carnea de vită, un detaliu interesant de luat în considerare,,.


Îmbunătățește instalarea starii de sațietate- reducerea poftei de mâncare se poate datora unei îmbunătățiri a rezistenței la leptină în nucleul arcuat.

Inhibarea lipazei pancreatice: Una dintre componentele spirulinei se remarcă a fi glicolipidul H-b2, care inhibă activitatea lipazei pancreatice în mod dependent de doză, reducând astfel nivelurile de TG postprandiale.Efecte similare pot fi exercitate și de fitocianină.

Estompeaza simptomele rinitei alergice – rinita alergică este caracterizata de inflamarea cailor nazale si este declansata de factori precum polenul, parul de animale sau praful. In cadrul unui studiu facut pe 127 de persoane care sufera de rinita alergica, s-a dovedit ca 2 grame de spirulina pe zi amelioreaza simptomele rinitei, precum stranutul, congestia nazala si pruritul (mancarimile) de la nivelul nasului.
Are rol hepatoprotector si chiar imbunatateste starea ficatului in steatoza hepatica nonalcoolica. Suplimentarea cu spirulină la o doză mare de 6 g zilnic la pacienții cu steatoza hepatica are efecte metabolice benefice puternice.In cadrul unui studiu, la sfârșitul perioadei de intervenție de 6 luni, nivelurile medii de aspartat aminotransferază, alanină aminotransferază, gamma-glutamiltransferază, trigliceride, lipoproteină-colesterol cu densitate mică, colesterol total și raportul dintre colesterolul total și colesterolul cu lipoproteine cu densitate ridicată au fost a scăzut semnificativ.

Are un rol benefic in controlul nivelului de glucoză din sânge și în îmbunătățirea profilului lipidic al subiecților cu diabet zaharat de tip 2 . Studii efectuate la pacineti cu diabet zaharat de tip 2 au demonstrat eficacitatea suplimentării cu Spirulina (2 g / zi timp de 2 luni) utilizând nivelurile de glicemie preintervenție și postintervenție, nivelurile de hemoglobină glicozilată (HbA (1c)) și profilurile lipidice ale subiecților diabetici. Suplimentarea cu Spirulina de două luni a dus la o scădere semnificativă a glicemiei în post și a nivelului postprandial al glicemiei. De asemenea, a fost observată o reducere semnificativă a nivelului de HbA (1c), indicând o îmbunătățire a reglării glucozei pe termen lung. În ceea ce privește lipidele, nivelurile de trigliceride au fost semnificativ reduse.

Poate fi o sursa importanta de proteine, vitamine si minerale pentru persoanele cu intoleranta la gluten si boala celiaca.  Spirulina este o sursă importantă de proteine, dar si acizi grasi esentiali, minerale precum fier, magneziu, calciu, potasiu, crom, fosfor - care se află în fiecare celulă din organism și lucrează cu calciul pentru a menține densitatea osoasă, seleniu și o sursă excelentă de fier (de 10 ori mai mare decât alimentele normale) . Spirulina furnizează beta caroten pe care organismul îl transformă în vitamina A și are o importanță deosebită pentru celiaci. Beta-carotenul este un antioxidant puternic care luptă împotriva radicalilor liberi și, de asemenea, reduce riscurile organismului la mai multe tipuri de cancer, inclusiv de colon și tractul gastrointestinal, la care persoanele cu boala celiaca  sunt predispuse.
Spirulina este, de asemenea, o proteină completă care furnizează toți aminoacizii esențiali într-o formă foarte absorbabilă, precum și zeaxantinasi luteina necesare pentru un sistem vizual sanatos. 
Alte beneficii ale spirulinei sunt: sporeste anduranta in timpul practicarii activitatilor sportive, combate oboseala, echilibreaza nivelul de zahar din sange, ajuta la detoxifierea organismului si previne anemia.

Citește si despre: S
uperalimentul verde Alkaline 16 Greens, un produs unic pe piață.

 

❤️Cine ar trebui sa consume spirulina?

Toata lumea! Spirulina este un aliment ideal, concentrat și viu întreg, pentru oameni de toate vârstele și stilurile de viață. În timp ce cu toții ne străduim să mâncăm o dietă bine echilibrată, stilul nostru de viață activ și accesul ușor la alimente procesate ne împiedică adesea să obținem toată hrana de care avem nevoie pentru a menține o sănătate optimă. Comitetul pentru Dietă și Sănătate al Consiliului Național de Cercetare recomandă să consumăm 5-9 porții de fructe și legume pe zi. Potrivit unui studiu NASA din 2012, o porție de spirulina este egală cu nivelurile de antioxidanți, enzime, vitamine și nutrienți minerali găsite în 58 de kilograme de fructe și legume proaspete. În timp ce îi încurajăm pe toată lumea să-și mănânce fructele și legumele, spirulina îi ajută pe „mâncăciosii pretențioși” și pe alții cărora nu le plac legumele să „mănânce în continuare niște verdețuri”.

❤️ Reteta de mic dejun sanatos cu spirulina:

Gustul algelor de spirulina bogate în nutrienți este perfect completat de dulceața ananasului și a bananei. 

Ingrediente:


     Mod de preparare: 

1. Pune toate ingredientele într-un blender și amestecă până devine cremoasă.

2. Acoperiți cu banane, nucă de cocos rasă sau musli după bunul plac. Bucura-te de masa ta!

3. Sfat: Dacă nu ai mai mâncat niciodată spirulina, ar trebui să fii puțin mai atent la dozare și să o abordezi încet.




Pudra de spirulina este atât de versatilă!

După cum puteți vedea, nu trebuie să consumați întotdeauna spirulina ca băutură. De fapt, îl puteți adăuga la budinci de chia , cheesecake-uri raw vegane și aproape orice rețetă sănătoasă care vă place!
Poate fi puțin dificil să iei spirulina în fiecare zi dacă te chinui să te obișnuiești cu gustul ei necunoscut. Așa că de ce să nu folosiți acest articol pentru inspirație și să experimentați cu crearea propriilor rețete delicioase, astfel încât să vă puteți bucura cu ușurință de beneficiile incredibile pentru sănătate ale consumului de spirulina în fiecare zi!




    


Sursa:
doc.ro

Suport clienti 09:00-17:00

+40727748929 office@multisano.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!