Amarant: cereală fără gluten, bogată în proteine, plină de beneficii

Amarant: cereală fără gluten, bogată în proteine, plină de beneficii

 

Dacă sunteți în căutarea cerealelor fără gluten care au un impact nutritiv, cu siguranță ve-ți dori să încercați amarantul. Cerealele câștigă popularitate astăzi datorită beneficiilor sale uimitoare pentru sănătate. Are o aromă de nucă, te ajută să te simți sătul datorită conținutului de fibre și, la fel ca quinoa, servește ca o sursă excelentă de proteine.
O recenzie din 2017 publicată în Molecular Nutrition and Food Research indică faptul că proteinele găsite în amarant au  calitate nutrițională ridicată datorită echilibrului extraordinar de aminoacizi esențiali . În plus, substanțele fitochimice găsite în amarant contribuie la efectele sale antioxidante și antiinflamatorii. De asemenea, este bogat în fibre și s-a dovedit că combate bolile de inimă și problemele digestive. Din aceste motive, alegerea de a găti amarant și de a-l adăuga în dieta ta zilnică poate avea mari beneficii.
Dacă sunteți în căutarea unei cereale fără gluten pe care să o adăugați la rețetele tale preferate, încercați amarantul. Este gustoasă, sățioasă și hrănitoare.

Strămoșii noștri au cultivat Amaranth pentru valorile sale nutritive încă de acum 8.000 de ani. Planta Amarant este clasificată drept pseudocereală deoarece diferă de alte cereale găsite pe piață. Cultivate pentru semințele lor amidonoase și comestibile, nu aparțin familiei de cereale precum orezul și grâul. Incredibil de versatil în utilizările sale, Amarantul este bogat în antioxidanți, micronutrienți, fibre și proteine. 

Să aruncăm o privire la valoarea sa nutritivă, beneficiile pentru sănătate și câteva moduri delicioase de a consuma Amaranth.
 

Ce este Amaranthul?
Amarantul a fost odată considerat un aliment de bază pentru oamenii care trăiau în vechile civilizații aztece, maya și incasă. Oferă o aromă de nucă care se asortează delicios cu o gamă largă de feluri de mâncare. Amarantul este un o cereală foarte nutritivă, care are un conținut superior de proteine ​​în comparație cu alte cereale. Amarantul este un aliment bine echilibrat, care are diverse proprietăți, cum ar fi valoare nutritivă ridicată și ajută la o digestie adecvată. 

Oferă Amaranth valoare nutritivă?
Da,  amarantul trebuie gătit și pregătit, la fel ca orice alte cereale, aproximativ 100 de grame de amarantul fiert oferă 103 de calorii. Are o cantitate moderată de minerale dietetice (fier, mangan și fosfor) și componente ridicate de lizină și proteine. Cel mai important lucru  al boabelor de amarant este că nu conțin gluten, ceea ce le permite persoanelor intolerante la gluten să le mănânce fără griji.

Care sunt beneficiile pentru sănătate?
Chiar dacă Amaranth a câștigat popularitate  ca aliment sănătos, aceste cereale foarte străvechi au fost o parte esențială a dietei pentru diverși oameni din întreaga lume. Oferă un profil nutritiv impresionant și vast și este asociat cu multiple beneficii pentru sănătate. Să aruncăm o privire la câteva dintre beneficiile pentru sănătate ale Amarantului.
 

1. Bogat în antioxidanți

Corpul uman conține radicali liberi nocivi. Antioxidanții sunt compuși naturali care ajută la protejarea organismului împotriva acestor radicali liberi. Amarantul conține cantități mari de acid fenolic, acid vanilic, acid p-hidroxibenzoic și acid galic, care vă ajută să vă protejați împotriva multor boli degenerative precum diabetul, bolile de inimă și chiar cancerul.


2. Poate ajuta la reducerea nivelului de colesterol

Colesterolul, un tip de grăsime, care, dacă se găsește prea mult în sânge, poate îngusta arterele. Unele studii au arătat că amarantul ar putea avea unele proprietăți de reducere a colesterolului. Un sondaj a arătat că uleiul de amarant a scăzut colesterolul „rău” sau LDL și colesterolul total cu 22%, respectiv 15%. De asemenea, ajută la creșterea colesterolului „bun” sau HDL în același timp.
 

3. Ajută la pierderea în greutate 

În cazul în care vă gândiți să pierdeți acele câteva kilograme în plus, atunci ar trebui să începeți să adăugați în mod regulat Amarant în dieta dumneavoastră. Amarantul este bogat în fibre și proteine, ambele ajută la pierderea în greutate. Un studiu a demonstrat că un mic dejun bogat în proteine ​​ajută la scăderea nivelului de grelină, hormonul care stimulează foamea. Fibra din Amarant se mișcă lent în tractul gastrointestinal, ceea ce ajută la creșterea senzației de sațietate. Aportul crescut de fibre ajută la scăderea riscului de a depune grăsime.
Există o serie de motive pentru care consumul de amarant ajută la menținerea unei greutăți sănătoase și dorite. Este plin de fibre, care vă mențin sistemul digestiv reglat și reduce inflamația.
Amarantul întărește oasele, permițându-vă să fiți activi fizic și reducând riscul de oase rupte sau fracturi. Este, de asemenea, o sursă excelentă de proteine, care te menține sătul mai mult timp și mărește nivelul de energie.
Boabele de amarant sunt deosebit de bogate în  lizină, un aminoacid găsit în cantități mici în alte cereale. Lizina este importantă pentru o creștere adecvată, iar cercetările publicate în The Journal of Physiology arată că joacă un rol esențial în producția de carnitină , un nutrient responsabil pentru transformarea acizilor grași în energie și pentru scăderea colesterolului.

 

4. Reduce inflamația din organism

Inflamația este un răspuns imun standard care a fost conceput pentru a proteja organismul împotriva infecțiilor și rănilor. Cu toate acestea, în cazurile de inflamație cronică, poate contribui la diferite boli cronice, cum ar fi boli autoimune, diabet și cancer. 
Mai multe studii arată că amarantul are un efect antiinflamator asupra corpului uman. Într-un studiu, s-a descoperit că amarantul a ajutat la reducerea numeroșilor markeri ai inflamației. Un alt studiu a arătat că amarantul a ajutat la inhibarea producției de imunoglobuline E, un anticorp care provoacă inflamație in corp. Amarantul are puterea de a reduce inflamația, care este asociată cu aproape orice stare de sănătate. Când toxinele din dietă și de mediu se acumulează în organism, sistemul imunitar devine hiperactiv și stimulează celulele de apărare și hormonii care dăunează țesuturilor.
Când sistemul imunitar depășește și începe să atace țesuturile sănătoase ale corpului, ne întâlnim cu o tulburare autoimună, cum ar fi sindromul intestinului permeabil și  creste inflamația în zone sănătoase ale corpului.

Acesta este și cazul simptomelor de artrită și fibromialgie, precum și bolii celiace și a intestinului iritabil. Deoarece cerealele și alimentele bogate în proteine ​​ajută la combaterea inflamației, amarantul este un instrument excelent pentru corpul tău.

Un beneficiu major pentru sănătate al alimentelor antiinflamatoare este modul în care ameliorează durerea indusă de artrită și gută. Artrita este o boală articulară care provoacă umflare și durere la nivelul articulațiilor. Un tip de artrită este osteoartrita, care apare atunci când cartilajul dintre articulații se uzează și provoacă inflamație și durere. Acest tip de artrită apare în general în articulațiile pe care le folosim cel mai frecvent, cum ar fi genunchii, șoldurile, coloana vertebrală și mâinile.

5. Este fără gluten

Cerealele precum  orzul și grâul conțin un fel de proteină numită gluten. Persoanele cu boala celiacă nu pot mânca gluten, deoarece organismul produce un răspuns imunitar care provoacă inflamații și leziuni ale tractului digestiv. Dar pot mânca Amarant, o cereală fără gluten, care conține, de asemenea, mulți nutrienți esențiali. Simptomele intoleranței la gluten pot include oboseală, dureri osoase și articulare, artrită, infertilitate, avort spontan, depresie și erupții cutanate,  enumerate doar câteva din simptome.

O alimentate fara  gluten include cereale precum amarantul, quinoa și hrișca nutritivă.


Citeste si: Fă-ți propriul iaurt vegan


 
 Rețete delicioase cu  amarant
Amarantul este o cereală puternică, cu numeroase proprietăți sănătoase, care includ fibre, antioxidanți, vitamine, minerale și proteine. Boabele de amarant pot fi adăugate în diferite feluri de mâncare ca ingredient vital pentru a scoate în evidență, aroma și gustul boabelor. Iată o listă cu câteva rețete indiene pe care le poți încerca să  adaugi Amarant în dieta ta zilnică.
 

Utilizării

Pentru a găti semințe de amarant, urmați următorii pași:
✨utilizați raportul de o jumătate cană de apă la o jumătate de cană de amarant
✨încălziți amestecul într-o cratiță mică până când începe să fiarbă, se reduce focul si se lasa sa fiarba, neacoperit, pana se absoarbe apa. Acest lucru durează de obicei aproximativ 20 de minute.

Acestă cereală străveche are o aromă de nucă prăjită, așa că poate fi folosit  în multe feluri de mâncare - de la micul dejun până la desert. Iată câteva idei despre cum să includeți boabele de amarant în dieta dvs. de zi cu zi:
✨Amesteca amarantul cu fructe, nuci si iaurt probiotic la micul dejun
✨Serviți amarant în loc de orez, paste, orzo, cușcuș sau risotto
✨Adăugați amarant în supă pentru a crea o textură mai groasă
✨Faceți „prăjituri ” cu amarant și miere
✨Faceți „budincă de orez” cu amarant
✨Utilizați făină de amarant pentru a face pâine fără gluten
✨Adăugați amarant într-un smoothie pentru o aromă de nucă

 

Cum  să germinați  Amarantul și alte cereale

Încolțirea boabelor (inclusiv amarant), nuci, fasole sau semințe este extrem de benefică. Este, în esență, practica germinării semințelor, astfel încât acestea să fie mai ușor de digerat și corpul tău să poată accesa profilul lor nutrițional complet. Încolțirea boabelor (inclusiv amarant), nuci, fasole sau semințe este extrem de benefică. Este, în esență, practica germinării semințelor, astfel încât acestea să fie mai ușor de digerat și corpul tău să poată accesa profilul lor nutrițional complet. Magazinul Multisano îți pune la dispoziție o gamă variată de semințe pentru germinat , printre care semințe de lucernă, grâu, schinduf, ridichelinte, rucola, secară, speltă, linte, mei, năut, fasole, trifoi, quinoa și multe alte combinații de semințe bio pentru germinat, de la Germline și alte branduri de top.

Ce sunt semințele germinate
Germinarea presupune înmuierea semințelor, nucilor, leguminoaselor sau boabelor timp de câteva ore și apoi clătirea lor în mod repetat, până când apar germenii care pot fi consumați. Semințele germinare sunt special concepute pentru a germina cu o productivitate de aproape 100% și testate pentru a se asigura puritatea genetică, mărimea, culoarea, siguranța alimentară și curățenia.

Beneficii ale consumului de seminte germinate
Semințele germinate sunt foarte bogate în nutrienți și ajută la procesul de digestie. Din componența lor putem enumera fibrele dietetice, vitaminele complexe B și proteinele. De asemenea, conțin enzime digestive și mulți antioxidanți care ajută la stimularea proceselor metabolice și a reacțiilor chimice din organism. Germinarea elimină substanțele nocive pe care le pot consuma semințele și le aprovizionează cu  substanțe nutritive. Un alt beneficiu adăugat este și faptul că pot ajuta la controlarea nivelului de zahăr din sânge.
De asemenea, consumul de semințe germinate stimulează metabolismul și, prin conținutul ridicat de proteine poate chiar să înlocuiască produsele din carne, aceasta fiind o veste excelentă pentru vegetarieni și vegani. În plus, consumul acestor semințe va ajuta și la pierderea în greutate, fiind un aliment cu un aport caloric extrem de scăzut și care induce rapid senzația de sațietate. Fiind și o sursă importantă de acizi grași omega 3, poate reduce destul de mult cantitatea de colesterol rău din vasele sanguine și artere.
Pentru a încolți boabe de amarant, lăsați-le să stea timp de una până la trei zile.

Când încolțiți un bob precum amarantul, vă ajută să:
✨crește absorbția nutrienților
✨face alimentele mai ușor de digerat
✨descompune glutenul
✨crește enzimele și antioxidanții

Vă propunem să descoperiți Germinatorul tip borcan este cel mai simplu pentru a obtine germeni. Ideal pentru incepatori.


Chiftele din  Amaranth:

Ingrediente necesare:

§ O cană de semințe de amarant
§ Două căni de apă
§ O lingura de ulei
§ Trei catei de usturoi tocati fin
§ O cană de ceapă tocată mărunt
§ Jumatate de cana de dovlecel tocat marunt
§ Jumatate de cana de ardei gras rosu tocat marunt 
§ Sare, pudră de chili și pudră de amchoor
§ Jumătate de linguriță de pudră de coriandru, coajă de lămâie
§ Piper negru proaspăt măcinat
§ Pesmet

 

Metodă:

§ În primul rând, trebuie să fierbi două căni de apă. Apoi adăugați semințele de amarant în apă și amestecați bine.
§ Apoi reduceți focul și lăsați semințele să fiarbă aproximativ douăzeci de minute. După fierberea semințele de amarant, acoperiți vasul. 
§ După ce Amaranth este gătit, asezonați-l cu piper proaspăt măcinat și sare de mare și păstrați-l deoparte.   
§ Se incinge 1 lingura de ulei intr-o tigaie si se caleste ceapa si usturoiul până devine lucios. Apoi adăugați dovleceii și ardeiul roșu și prăjiți-le timp de aproximativ trei minute. 
§  După aceea, adăugați puțină coajă de lămâie, chili roșu, pudră de coriandru  și prăjiți. Apoi adăugați niște piper negru. Acum, puneți deoparte amestecul, luând-o de pe foc. 
§ Luați Amarantul fiert și adăugați-l la amestec. Pune-l deoparte să se răcească.
§ Apoi faceți chiftelele și tavăliți în pesmet. 
§ La final, prăjiți-le până devin aurii folosind două linguri de ulei.
Timpul total de gătire pentru acest fel de mâncare este de patruzeci și cinci de minute. 

                                                                                                                                             Retete bio vegane cu amarant








Sursă
 
healthifyme.com


 

Suport clienti 09:00-17:00

+40727748929 office@multisano.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!